Monday, March 15, 2010

corat-coret..(luahan jiwa)


Seusai menyempurnakan solat maghrib,kitab al-Quran menjadi pilihan utk memberi makanan kepada jiwa ini..uhhh,kesakitan yg amat sgt...ketenangan itulah yg aku cari..Dia dtg d saat aku memerlukan-Nya..maka,benar sgguh bahawa cinta-Nya terhadapku memang xpernah padam..Syukur yg amat sangat..teringat lirik lagu Mirwana..

"Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMu
Yang kabur kerna jahilnya aku"...

Setitis demi setitis airmata ini mengalir..deras..laju tnpa ada org yg menyekatnya..aku mahu nangis..sepuas-puasnya..lantaklah klu ada org dengar..asalkan aku tenang..aku ingin merasakan kemanisan cinta yg Abadi..kali ni teringat pula pd lirik lagu ini...

"Akanku serahkan cinta ini..bukan lagi pada manusia..kerana cinta martabat itu..bersalut segunung kepalsuan"..

siyes xigt sape yg nyanyi lagu nih..tapi,jiwa ini..memang benar2 kecewa dgn cinta manusia..kerana apa?kerana cinta manusia memang xsehebat cinta Sang Khaliq..aku pasrah..seringkali aku dikecewakan manusia hanya kerana ketidaksempurnaan aku..adakah hakikat manusia tidak dapat menerima ketidaksempurnaan seseorang??atau mereka itu dinamakan manusia yg paling ego di muka bumi ini??aku kembali bermuhasabah adakah aku tergolong dlm kelompok ini??

Ya Allah,hadirkanlah insan yg benar2 menghargai cinta ini..buangkanlah segala resah dan gelisah ini agar aku bisa berpaut pada tangkai cinta-Mu untuk aku mencintainya..
semulia seorang ustazah mahupun ustaz,pasti dia inginkan cinta yg hadir dlm dirinya..cuma,bergantung pada dirinya untuk menzahirkan perasaan itu pada landasan yg betul..tp,org ssperi aku sering beranggapan..aku bknlah mengharapkan ungkapan cinta daripada seseorang..tetapi,cukuplah sekadar dia menjadi pendorong,inspirasi dan penguat jiwaku selain kedua org tua kesygnku..kerana bgku,ckuplah hanya sekadar itu..xperlu la kata-kata cinta yg manis..no i love,miss u or whatsoever mlainkan sesudah kawin mmg aku sgt menitikberatkan perkara itu..

Kali ini aku benar2 bertekad..aku tidak akan hidup dalam penantian lagi..penantian itu amat menyeksakan..aku punya hati..hati ini banyak pilihan..hati ini punya hak..mereka tidak berhak untuk mengikat aku tanpa sebarang ikatan..aku akan pilih yg terbaik dlm hidup aku..tiada lagi istilah PENANTIAN dalam kamus hidup aku..Semoga Allah akan permudahkan segala urusanku..barakallahufik..

0 comments:

Post a Comment