Wednesday, May 11, 2011

Seindah Ukhwah Semanis Kurma..:)

Salamun 'Alaik..^^v

Akhirnya mud menulis blog itu telah kembali setelah diterpa dengan 1 perasaan halus yang menerjah dalam diri..ouh,apakah itu??it sounds so mi
sterious..mistery la sgt..firstly,aku ingin merafakkan seribu satu kesyukuran kerana sehingga ke hari ini Allah s.w.t masih memberi aku ruang untuk bertapak di muka bumi khalifah ini walaupun sudah masuk hari ke-9..teruk btul..spttnye hari first haritu dah ckp cmni..tp,nak wat cmne..mud nk tulis blog tu xde..nak tulis blog mstlah ade feel bru bleh menulis kan.kan3??^^,

Berbalik kepada topik asal..tujuan utama penulisanku kali in
i adalah ingin berkongsi satu rasa,satu cita,dan satu cinta..hmm..satu cinta???haippp,ape cinta2 nih???opppsss..nak tahu apakah satu cinta??mari kita dengar lagu nih..sama2 kita hayati ok..^^

video

"inilah cinta hati hakiki yang abadi yang sebenarnya dicari...ouh,damainya hati walau diulang berjuta kali..




"Anda pernah sedih seperti ini?? "
"Tak pnh,sbb idup aku xpnh rse nak nangis..idup aku hepi je.."
"pernah kot,tp jarang la,idup ni utk bergembira watpe nk sedih2.."
"Hm,ntahla..xtaw nk ckp pe.."

Tepuk dada tanya iman..bermacam-mcm jawapan yang kite dapat kan??Sejauh manakah tangisan itu mampu mengubah diri anda. Ingatan kepada diri ini juga untuk menjadi yang terbaik dalam kalangan terbaik.

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda: “Barangsiapa menghilangkan satu kesusahan dari kesusahan-kesusahan dunia dari seorang m ukmin, maka Allah akan hilangkan darinya satu kesusahan dari kesusahan-kesusahan hari kiamat. Dan barangsiapa yang memudahkan orang yang mengalami kesulitan maka Allah akan mudahkan baginya di dunia dan di akhirat. Dan barangsiapa yang menutupi aib seorang muslim, maka Allah akan tutupi aibnya di dunia dan akhirat. Dan Allah akan senantiasa menolong hamba selama hamba tersebut mau menolong saudaranya.” (HR. Muslim no.2699 dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu)



Indah kan kata2 hadis ni??igt sia2 ke je ke pertolongan yang kita beri pd org lain??tengok tu,Allah janjikan ape??ALLAH AKAN MUDAHKAN BAGINYA DI DUNIA DAN AKHIRAT. So, kita hanya melihat kesedihan saudara2 kita yang dlm kesedihan dengan 2 biji mata ni je???memang btul kite diri kite xkn berubah tanpa usaha kite,tapi sebagai lumrahnya insan itu telah dicipta dengan rasa kasih sayang.Ingatan kepada diri ini juga untuk terus berpegang dengan hadis ini agar hidup ini untuk sentiasa memberi.Cukup sekadar doa untuk seluruh umat islam jika tidak mampu memberi apa2..Tak tahu mengapa hari ini aku terdetik untuk membicarakan soal kasih syg sesama kita yang patut disemaikan tanpa adanya rasa secebis iri atau benci.Tetapi,apakan daya..tidak semua manusia itu sempurna.pasti ada yang dengki,iri hati,dan benci..hmm..Alangkah indahnya dunia sekiranya hidup penuh harmoni..kenapa aku kaitkan cinta sesama manusia??kerana cinta sesama kita ini lah yang akan membawa kita kepada satu cinta..sama kan mcm dalam lagu ni..:)



Orang kate sambil menyelam minum air..eh,y eke org kate??bkn pepatah ke tu??zzz,xksahla..yg pntg aku saje nak selit gambar2 ni..point utama yg aku nk smpaikan adalh ttg "Seindah Ukhwah Semanis Kurma"..walaupun berbeza bangsa,namun kami berdiri di atas akidah yang sama..sayang kamu ABLA FERIDE.."thanks so much for ur kindness n also the ring..really nice!im so touched!"^^


orang kate..eh,org kate lg..heh..ape2 jela..org kate, hidup ini ada chapter, chapter yang paling ssh utk dilupakan adalah bertemu dgn kalian..terima kasih krn menjadi sahabat sehidup semati sepanjang perjuangan kita kat sini even kite xpnh rpt b4 ni n slalu jugak gado2 kan..btol x fiqah?hehe..tp xpe,xindah hidup ni kalau sumenye manis kan..indahnya ukhwah krn Allah..pst manisnya tiada penghujung..^^v





Sekian sahaja coretan yang xsberapa..

harap dpt manfaat yang xsberapa jua..

hayati lah lagu tu sebaik mungkin bagi sesiapa yang belum pernah mendengar..

salmiah,afiqah n kasmah mst dah jemu dengar kan sebab korg pn salu dengar..hihi..^^

~jazakallahu khairan kathiran...ila liqa'~


0 comments:

Post a Comment